HALLOWICKED.DK
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
HALLOWICKED.DK

Psychopathic Fan Forum

Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Norton Product Key Generator 2013
Overvægt - en sygdom? Empty19.12.13 17:23 af 

» What the..
Overvægt - en sygdom? Empty05.10.09 1:44 af Peaceraper

» Hvilken ICP sang har betydet mest for jer?
Overvægt - en sygdom? Empty22.09.09 20:40 af Dolle19

» very important
Overvægt - en sygdom? Empty17.03.09 20:06 af dekio

» me lol
Overvægt - en sygdom? Empty12.03.09 8:50 af dekio

» hallowicked.dk
Overvægt - en sygdom? Empty25.02.09 0:38 af drs

» WoW
Overvægt - en sygdom? Empty18.02.09 3:28 af Peaceraper

» New Tatto
Overvægt - en sygdom? Empty27.01.09 9:42 af bulls

» Back
Overvægt - en sygdom? Empty17.01.09 16:17 af Remekka

» Thats Wicked
Overvægt - en sygdom? Empty03.01.09 17:04 af SiCklovn


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Overvægt - en sygdom?

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Overvægt - en sygdom? Empty Overvægt - en sygdom? 28.11.08 15:25

Peaceraper

Peaceraper

Jeg vågnede i morges og havde en vildt ubehagelig kvalme, og fik det endnu mere skidt da jeg hev mig selv op til computeren og loggede ind på Blackmarket.dk.

Der var en eller anden tøs der havde lavet en blog der lyder således:

"Er jeg ond fordi at jeg i tilfælde hvor jeg ser overvægtige mennesker være stolte af deres tilstand og deler den med resten af verdenen, har tendens til at finde dem svært underholdende?

Det er ligesom når man ser sandhedens time :l Jeg føler mig sådan helt. Flov på jeres vegne. "


Jeg væmmes ved sådanne mennesker.. Skrev til hende at jeg syntes hendes blog var ret barnlig og hvad der giver hende ret til at grine af folk der er overvægtige og hvad det kommer hende ved hvordan de har det med deres krop. Hun mener åbenbart at overvægt (5-40 kilo) er en sygdom... Hvordan kan folk være så dumme at tro det? der er jo så mange faktorer der spiller ind i overvægt. Nogle spiser usundt fordi de ikke har penge til at købe sund mad hver dag (folk på SU, kontanthjælp og lignende). Dem der ikke bevæger sig kan da have sygdomme der gør at de ikke kan motionere - knæskader, rygskader, depressioner, andre sindslidelser og sådan..

Hvad syntes i? Er det også en sygdom i jeres øjne, eller burde folk få mere undervisning, og evt blive udsat for det samme som overvægtige folk (De der dragter man kan få på)?

Her snakker jeg kun om overvægt, og ikke fedme.

http://www.Hallowicked.dk

Mike Focks

Mike Focks

For det første er 99% af blackmarkets brugere retarderede attentionwhores der tror de er unikke, fordi de har en piercing. Man skal altså køre alt det bliver skrevet gennem det mentale nonsens-filter og så er der ikke rigtigt noget tilbage at komme efter på den side.
For det andet snakker vedkommende ikke om overvægtige generelt, men om overvægtige der er stolte af deres overvægt. Der er en markant forskel. Jeg mener ikke at man bør skamme sig over sin krop, men direkte at være stolt over at være usund, er da en underlig holdning, som jeg godt kan se at nogen finder morsom.
Men for at svare på dit spørgsmål, så skal man først lige have de tre kropstyper på plads. Først er der den spinkle, der er forholdsvis høj og har svært ved at tage på. Så er der den kraftige der har endnu sværere ved at tabe sig og til sidst den atletiske, der har det der bredt er accepteret som en "god krop", dvs har let ved at opbygge muskelmasse og kontrollere deres vægt.
Hvis man hører til blandt de kraftige, er det slet ikke sundt at være så slank som de spinkle, og man bliver formodentlig aldrig så muskuløs som atletiske. Der kan selvfølgelig gøres meget med hårdt arbejde, men lad os antage at man lever et normalt liv uden at stile efter en speciel slags krop. Man kan dog aldrig for alvor bryde sin type, men man kan komme i nærheden af en anden type hvis man virkelig knokler for det.
Når det er sagt, vil jeg ikke mene at overvægt er en decideret sygdom. Du kan ikke blive smittet af det og det har ikke noget med en genetisk fejl at gøre. Igen kan man sige at hvis man er overvægtig i forhold til sin type (de fleste kan selv genkende hvilken type de er), så betyder det at man ikke behandler sin egen krop ordentligt, altså holder den på et usundt, eller sygt, stadie. I den forstand er det vel en sygdom.
Men igen, det denne person snakker om er mennesker der bevidst lever usundt og er stolt over denne livsstil. Det er forkasteligt, dels på grund af sundhedssfaktoren, men også hele princippet i at forherlige grådighed (for det er jo hvad det er), synes jeg er helt hen i vejret.
Du nævner at sund mad er dyrt, men når jeg er i netto, så koster et halvt kilo gulerødder 8kr og et halvt kilo hakkekød 30kr, så det kan jeg ikke lige følge dig i. Så er der dem der har sygdomme, det er selvfølgelig ærgeligt, men langt de færreste er så hårdt ramt at de ikke kan dyrke noget motion overhovedet.
Alle kan jo, og vil formodentlig i løbet af deres liv, være overvægige og det er ikke noget at skamme sig over, men det er heller ikke noget at være stolt over. Jeg kan med andre ord godt følge denne person, selvom det er kluntet formuleret på ægte blackmarket-maner.

http://www.mikefocks.dk

Peaceraper

Peaceraper

kan godt være hun snakker om usunde overvægtige, men burde hun forklare sin blog lidt dybere.. Hun ved hun bliver flamet for den blog af ALLE der har lidt på siden. Jeg er også i kategorien "kraftig" da jeg har ret store knogler - er 1.69 høj, vejer 75 kilo og har 54 kilo muskler. Det gør jo også mig overvægtig fordi jeg rent faktisk næsten vejer 10 kilo mere end jeg burde(?)..

Mere irriterer det mig at vores samtale forsætter og hun siger "min mor er overvægtig så jeg har sat mig ind i det". -_-'
Hun ved jo ikke mere om det af den grund. Jeg kan godt se at folk der er mega usunde og er stolte af deres figur og livsstil er en smule sært, men jeg ville stadig ikke kalde det en sygdom, mere en besættelse af usund mad.

Der er jo folk (som mig) der spiser lidt usundt og er lidt store men stadig har en -okay- figur, jeg syntes bare det er tåbeligt hun smider alle der vejer noget ekstra i samme bås og siger vi har en sygdom.

Nej men jeg tænker på de daglige frugter, magert kød, grøntsager i lange baner osv, jeg ville skam osse æde det hvis det var billigere, men så er en pose chips f.eks billigere for mig og det kan jeg æde som aftensmad hvis jeg er på røven altså Razz med en stram økonomi ér det svært at lave. Hvis jeg fik 17.000 om måneden f.eks så ville jeg sgu nok æde bedre og sådan men det kommer ikke til at ske foreløbig, men derfor kan jeg stadig være stolt over jeg ikke ligner en tændstikfigur Smile

og det problem (undervægtige) bragte jeg selv på bane med hende for der ville jeg da også høre hendes mening. Hun siger hun selv har været undervægtig, men kom igennem det med lægehjælp osv.. Hun fatter bare ikke at nogle ikke ønsker hjælp fordi de er glade for det, og ja.. Det er typer som hende der mener at ved at håne og grine af overvægtige så taber di sig.. De folk burde vide hvor meget værre det gør det, for da jeg var yngre var jeg næsten oppe på 100 kilo og det var bare pga mobning (da jeg ser stor ud fordi jeg er så stort bygget). Det må vel glæde de folk at ødelægge andres liv ydeligere :/

http://www.Hallowicked.dk

mershieta



For mig er der en stor forskel mellem fedt og fede. Fede er nogen, der er langt ud over hans ideal vægt. Fedme bliver en sygdom, for hvis ikke behandles vil føre til mange medicinske problemer.

J

J
Team

Well jeg vil nu klasificere det som en lidelse. men igen. man kan jo sagtens forbedre sin situation.

Problemet med Fede mennesker er når de kommer på hospitalet. Hvis en enormt overvægtig person skal i respirator så bliver de nødt til at øge bar trykket for at kunne pumpe lungerne op. Respirator er i forvejen ikke sundt for mennesker der har en normal vægt.

Der er nogle som har det dårligt med det. Men ligepræcis i danmark har vi et system så alle kan få hjælp.

Om hende med bloggen kan jeg måske godt forstå hende.

Hvis man sidder og har spist og der er en der tænder en cigaret så er alle ikke rygerne der straks og siger at det er usundt.

Men der er ikke nogen der siger noget til ham/hende der vejer 20 kg for meget i forvejen at de måske skulle overveje et salat hoved i netto istedet for de 3 big macs de er igang med at fortære...

Kan på en måde godt forstå hende. Men det er ikke alle mennesker der er stolte af at være overvægtige... nogle har desværre bare givet op... og det er synd for dem.

http://hallowicked.dk

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum